Jak pozyskać nowych klientów w tak trudnym czasie, jakim jest pandemia? 0
kobieta z telefonem w ręku

Branża kosmetyczna, podobnie jak wiele innych branż, zamkniętych w czasie pandemii, bardzo ucierpiała i wiele salonów kosmetycznych boryka się z problemami finansowymi. Branża ta była w ciągu ostatniego roku definitywnie zamykana i otwierana pod warunkiem zachowania reżimu sanitarnego. W takich warunkach trudno o stabilizację dlatego pozyskiwanie nowych klientów jest jednym ze sposobów na przetrwanie tego trudnego okresu. Jak to jednak robić w czasie pandemii?

Reklama dźwignią handlu

Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez reklamy, która jest jednym z najważniejszych instrumentów zwiększających sprzedaż produktów i usług. Jeszcze w latach 90 to banery, plakaty i tradycyjne media, takie jak radio, telewizja i prasa były głównym ich nośnikiem. Dziś się to zmieniło, jednak jedno, w opracowywaniu skutecznej strategii reklamowo-marketingowej, jest stałe: określenie własnej grupy docelowej. To od tego zależy w dużej mierze rodzaj komunikacji oraz wybór właściwych jej kanałów.

Najlepsze kanały dotarcia do nowych klientów

W przypadku branży kosmetycznej i działania na lokalnym rynku, jednym z najskuteczniejszych środków komunikacji i pozyskiwania klientów jest internet. Chodzi zarówno o sprawnie działającą stronę internetową, dostosowaną do aktualnych standardów związanych z pozycjonowaniem, jak i, a może przede wszystkim, o media społecznościowe, które pozwalają na bezpośredni kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami. W stosunkowo tani sposób można za ich pośrednictwem komunikować się, pokazywać swoje prace, informować i promocjach i o tym, co oferujemy. To także medium bardzo szybkie, które pozwala na błyskawiczny kontakt. Działanie na lokalnym rynku umożliwia też na skuteczną reklamę szeptaną. W tym przypadku jakość wykonywanych usług, takich jak przedłużenie rzęs, przekłada się na ilość pozyskiwanych nowych klientów. Warto też uczestniczyć w lokalnych wydarzeniach, reklamując się w ich trakcie za pomocą banerów, bonów podarunkowych, czy innych działań promocyjnych, jednak w czasie trwania pandemii może być to ograniczone.

Działania marketingowe

Widoczność w internecie jest niezwykle ważna i bardzo skutecznie może podnieść ilość wykonywanych usług. W tym celu trzeba zadbać, by firma była widziana w Google. Warto poprosić zadowolone klientki o recenzję w Google Moja Firma. Dobrym sposobem jest też korzystanie z aplikacji, umożliwiającej umawianie wizyt online. Warto także współpracować z innymi lokalnymi firmami, także z odległych branż, by budować swój pozytywny wizerunek. Można także zatrudnić agencję marketingową, która zadba o spójność wizerunku i poprowadzi odpowiednie działania, pozwalające na skuteczną komunikację, co w konsekwencji przyciągnie do salonu nowych klientów.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Dowolny kurier) już od 250,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl