Jak pozyskać nowych klientów w tak trudnym czasie, jakim jest pandemia? 0
kobieta z telefonem w ręku

Branża kosmetyczna, podobnie jak wiele innych branż, zamkniętych w czasie pandemii, bardzo ucierpiała i wiele salonów kosmetycznych boryka się z problemami finansowymi. Branża ta była w ciągu ostatniego roku definitywnie zamykana i otwierana pod warunkiem zachowania reżimu sanitarnego. W takich warunkach trudno o stabilizację dlatego pozyskiwanie nowych klientów jest jednym ze sposobów na przetrwanie tego trudnego okresu. Jak to jednak robić w czasie pandemii?

Reklama dźwignią handlu

Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez reklamy, która jest jednym z najważniejszych instrumentów zwiększających sprzedaż produktów i usług. Jeszcze w latach 90 to banery, plakaty i tradycyjne media, takie jak radio, telewizja i prasa były głównym ich nośnikiem. Dziś się to zmieniło, jednak jedno, w opracowywaniu skutecznej strategii reklamowo-marketingowej, jest stałe: określenie własnej grupy docelowej. To od tego zależy w dużej mierze rodzaj komunikacji oraz wybór właściwych jej kanałów.

Najlepsze kanały dotarcia do nowych klientów

W przypadku branży kosmetycznej i działania na lokalnym rynku, jednym z najskuteczniejszych środków komunikacji i pozyskiwania klientów jest internet. Chodzi zarówno o sprawnie działającą stronę internetową, dostosowaną do aktualnych standardów związanych z pozycjonowaniem, jak i, a może przede wszystkim, o media społecznościowe, które pozwalają na bezpośredni kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami. W stosunkowo tani sposób można za ich pośrednictwem komunikować się, pokazywać swoje prace, informować i promocjach i o tym, co oferujemy. To także medium bardzo szybkie, które pozwala na błyskawiczny kontakt. Działanie na lokalnym rynku umożliwia też na skuteczną reklamę szeptaną. W tym przypadku jakość wykonywanych usług, takich jak przedłużenie rzęs, przekłada się na ilość pozyskiwanych nowych klientów. Warto też uczestniczyć w lokalnych wydarzeniach, reklamując się w ich trakcie za pomocą banerów, bonów podarunkowych, czy innych działań promocyjnych, jednak w czasie trwania pandemii może być to ograniczone.

Działania marketingowe

Widoczność w internecie jest niezwykle ważna i bardzo skutecznie może podnieść ilość wykonywanych usług. W tym celu trzeba zadbać, by firma była widziana w Google. Warto poprosić zadowolone klientki o recenzję w Google Moja Firma. Dobrym sposobem jest też korzystanie z aplikacji, umożliwiającej umawianie wizyt online. Warto także współpracować z innymi lokalnymi firmami, także z odległych branż, by budować swój pozytywny wizerunek. Można także zatrudnić agencję marketingową, która zadba o spójność wizerunku i poprowadzi odpowiednie działania, pozwalające na skuteczną komunikację, co w konsekwencji przyciągnie do salonu nowych klientów.

Komentarze do wpisu (0)

Biuro obsługi

691 644 008

-- Napisz do nas

więcej więcej
Waluty
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl